Aktualności

Red Bull za 13 milionów

Na taką kwotę dolarów przystał austriacki producent napojów energetycznych Red Bull w ugodzie zawartej z konsumentami w sporze wszczętym w USA przez jednego z klientów w 2013 r. Koncernowi zarzucono nierzetelną reklamę, ponieważ, jak stwierdził powód, pomimo picia napoju przez ostatnie 10 lat, nie zauważył on poprawy koncentracji i szybkości reakcji, o których zapewniano w reklamie.

Producent zapewnia, iż informacje skierowane do konsumentów w reklamie i na etykietach były prawdziwe i precyzyjne, jednak zdecydował się na ugodę w celu uniknięcia kosztów sądowych i przedłużania się sporu. Jeżeli sąd zaakceptuje zaproponowaną kwotę odszkodowania, koncern wpłaci ją na specjalny fundusz, z którego osoby wprowadzone w błąd (tj. takie, które w ciągu ostatnich 10 lat zakupiły chociaż jeden napój i wystąpią z odpowiednim roszczeniem) będą mogły otrzymać po 10 dolarów lub 2 darmowe produkty firmy o wartości 15 dolarów. Co ważne, przedmiotowa ugoda dotyczy wyłącznie konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, a samo rozstrzygnięcie, ze szczególnym uwzględnieniem kwoty odszkodowania, należy uznać za typowe dla realiów USA.

 

 

 

 Do góry