Celem niniejszej Polityki Prywatności jest wyjaśnienie zasad, na jakich przetwarzane są dane osobowe klientów kancelarii.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Tomczak i Partnerzy Spółka Adwokacka („T&P”) z siedzibą w Warszawie (00-252) przy ul. Podwale 3/9. Dane osobowe zbierane przez T&P przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. T&P zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych.
Inspektor ochrony danych
W razie pytań dotyczących przetwarzania danych prosimy o kontakt z T&P.
Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
W ramach swojej działalności T&P zbiera i przetwarza dane osobowe:
- w celach wynikających z prawnie uzasadnionych celów realizowanych przez T&P jako administratora danych: w celu świadczenia usług na rzecz Klientów, marketingu usług T&P, a także w celach analitycznych, statystycznych oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego ze stroną internetową tomczak.pl;
- w celu wykonywania umów zawieranych przez T&P z klientami, w tym organizowania szkoleń, w celu współpracy z dostawcami i innymi podmiotami współpracującymi z T&P (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z T&P (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Przetwarzamy dane osobowe również w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na T&P (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Państwa prawa
Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić nam kontakt w Państwem. Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej uregulowane jest w umowach zawieranych z klientami lub w ogólnych warunkach dot. świadczenia usług prawnych.Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną np. e-mailem uwarunkowane jest otrzymaniem od Państwa uprzedniej zgody, w tym udzielonej poprzez zapisanie się do newslettera lub poprzez złożenie dyspozycji otrzymywania określonych informacji, w tym tematycznych alertów prawnych. Przysługuje Państwu prawo dostępu do Państwa danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Niektóre z tych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej. W każdym czasie mogą Państwo zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu. Jeżeli udzielili Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych, mogą ją Państwo wycofać w każdym czasie, jednakże wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na przetwarzanie danych, które miało miejsce przed jej wycofaniem.
Prawo do wniesienia skargi
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem przez T&P danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych – do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych).
Okres przetwarzania
Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez T&P jako administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych, lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, do czasu wniesienia sprzeciwu w zakresie przetwarzania w celach marketingowych.
Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być w szczególności podmioty powiązane bezpośrednio lub pośrednio z T&P, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, które miałyby siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej, a także zewnętrzni dostawcy usług księgowi, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy.
Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibie T&P. Dane osobowe nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską (bez wcześniejszego ustalenia warunków takiego przetwarzania). W razie przekazania danych osobowych do państw trzecich znajdujących się poza UE T&P zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych.
Podmioty, którym T&P przekaże dane w ramach wykonywania umów będą zobowiązane do zachowania poufności Państwa danych osobowych oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz odpowiednimi instrukcjami T&P.
Brak profilowania
Państwa dane osobowe nie są przedmiotem profilowania jako jednej z form zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Zmiany Polityki Prywatności
Wszelkie zmiany wprowadzane przez nas do Polityki Prywatności w przyszłości będą publikowane na stronie internetowej tomczak.pl, będą obowiązywać wyłącznie na przyszłość i wejdą w życie po zaakceptowaniu zmodyfikowanej polityki prywatności, o której zostaną Państwo zawiadomieni. Uprzejmie prosimy o regularne sprawdzanie naszej witryny w celu sprawdzenia aktualizacji naszej Polityki Prywatności.
Wersja z dnia: 18 września 2020 r.